menu

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām

Kurp Rīgā doties, lai atrastu labākos sporta apavus? Protams, itk. Runājam ar Latvijā lielākā ielu stila veikala dibinātājiem par zīmola vēsturi un filozofiju, saturisko pieeju, iecienītākajiem modes pasaules zīmoliem, mentalitātes īpatnībām un nākotnes plāniem.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
intheblog.itkkit.com

Ja itk aprakstītu dažos vārdos, tad kādi tie būtu? Kā paši formulētu, kā to saprast?

Dzīvesstils. Kaislība. Neatkarība.

Visu mūsu apzināto mūžu mēs nodarbojamies ar apģērbu, sporta apaviem un veikaliem. Kad mēs šo aizsākām, Latvijas tirgū nebija neviena projekta, kas apvienotu mūsdienīgu vīriešu apģērbu, populārus zīmolus, botas, pašreizējo dzīvesveidu un saturu.

Bija absolūti loģiski mēģināt īstenot to, ko mēs arī darījām. Tas nozīmē, ka itk, galvenokārt, ir par entuziasmu un tieksmes pēc radīšanas.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām

Kāpēc itk, un kā radās nosaukums?

Itk ir saīsinājums priekš “in the know”. Būt “tēmā”, iegremdēties, apzināties, iegūt informāciju, zināt par kaut ko, ko daudzi nezina.

Būsim godīgi, itk veikals ir tālu no viegli saprotama. Lai to sasniegtu, izskatītu, veiktu pirkumu, kļūtu par pastāvīgo klientu, jums ir nepieciešams zināms iegremdēšanās līmenis mūsdienu apģērbu pasaulē un visā, kas ar to saistīts. Ir svarīgi, lai interese būtu patiesa.

Tieši šis pastiprinātās intereses un dzīvīgās enerģijas vēstījums ir ietverts mūsu vārdā. Kad kāds pirmo reizi redz burtus itk, uzreiz tiek jautāts: “Kas tas ir?” Šajā brīdī sākas mūsu dialogs.

Jā, būs tādi, kas vēlēsies uzzināt vairāk, tikmēr citi vienkārši paies garām. Itk ir ļoti dzīvs un cilvēcisks projekts, tāpēc iepazīšanās ar to notiek tieši tāpat kā tas parasti notiek starp cilvēkiem ikdienā.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām

Itk ir ļoti izteikta pozīcija, sava stāja un atpazīstams stils. Kas iedvesmoja jūsu biznesa pieeju?

Pirmkārt, paldies par labajiem vārdiem, kas mums adresēti. Itk ir organisks un loģisks tā dibinātāju dzīvesveida un domu turpinājums. Jā, protams, mēs regulāri sekojam līdzi kolēģiem visā pasaulē, apmaināmies zināšanām, tomēr visa mūsu pieredze vēsta tikai par to, ka katrs projekts ir absolūti unikāls. Ir veidi un paņēmieni, kas kādā teritorijā darbojas lieliski, taču var izrādīties pilnīgi neefektīvi cituviet. Tāpēc visas mūsu darbības nosaka tikai pašu pieredze, kas attīstījusies gadu gaitā.

Piemēram, reiz mēs bijām uz tikšanos ar puišiem no Berlīnes Voo Store. Mēs visā savstarpēji dalījāmies un pēkšņi atklājām, ka mums ir identiski jautājumi un situācijas uzņēmējdarbībā. Bet mēs tās risinām pilnīgi atšķirīgos veidos. Kāda interesanta nianse.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām

Turklāt, šobrīd apģērbu pasaulē ir ļoti izteikta tendence uz lokalizāciju. Personīgi, mūs tas ļoti priecē. Mūsdienās ir būtiski meklēt personisku pieeju, kas ne tikai atspoguļos projekta noskaņu, bet būs saprotama arī cilvēkiem, kas ar to mijiedarbojas.

Jūs esat tirgū kopš 2015. gada. Ar ko itk lepojas visvairāk?

Iespējams, mūsu galvenais sasniegums uz doto brīdi ir tas, ka itk veikals joprojām pastāv.

Nē, nopietni, idejas veidošanas stadijā mēs rīkojām daudz tikšanos ar dažādiem cilvēkiem. Šodien viņus sauktu par “viedokļu līderiem”. Un ziniet ko? Nebija neviena cilvēka, kas nemēģinātu mūs atrunāt no idejas par šāda veikala atvēršanu Rīgā.

Atskatoties pagātnē, mēs, protams, lepojamies, ka bijām pirmie, kas ieviesa daudzus aktuālus zīmolus Baltijas valstīs.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk Store Vilnius
instagram.com/itk_store

Respektīvi, mēs ne tikai iepazīstinājām vietējos patērētājus ar šiem zīmoliem, bet arī stādījām priekšā mūsu reģionu — daudzi no zīmoliem pirms tam pat nebija apsvēruši Baltijas tirgu.

Un 2022. gada pašās beigās mēs atvērām otro itk veikalu. Šoreiz Lietuvā, Viļņā. Pašsaprotami, mums tas ir neticams sasniegums.

Bet nekas no tā nav salīdzināms ar faktu, ka mums ap veikalu izdevās izveidot veselu kopienu. Izveidot patiesi lojālu klientu bāzi, kuri seko līdzi veikala notikumiem un regulāri apmeklē to gan dzīvē, gan tiešsaistē.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk Store Vilnius
itkkit.com

Par zīmolu izvēli: kam noteikti teiksiet “jā”, bet kam “nē”?

Mēs cenšamies radīt līdzsvarotu modernu, taču pieejamu apģērbu un apavu kolekciju. Izveidot šeit tādu pašu piedāvājumu, kā tas būtu metropolē. Nodrošināt saprātīgu alternatīvu tiem cilvēkiem, kuri nevēlas ģērbties masu tirgū vai doties uz iepirkšanās centriem.

Šobrīd mēs pievēršam arvien lielāku uzmanību vietējiem zīmoliem — piemēram, Racer Worldwide no Tallinas — un jauniem zīmoliem, kas parādījušies nesen, bet jau paspējuši sevi pierādīt.

Šķiet, ka tagad pienācis labākais laiks dalīties ar intīmo: kuri no itk sasopamajiem zīmoliem ir jūsu mīļākie?

Mēs varam ļoti ilgi runāt par zīmoliem.

Pirmkārt, vairākiem zīmoliem itk ir galvenais partneris Baltijā. Piemēram, mēs esam viens no nedaudzajiem veikaliem pasaulē, kur saglabājies leģendārais Kalifornijas zīmols Stüssy.

Priekš New Balance mēs esam partneris ar visaugstāko prioritāti — tas nozīmē, ka mums ir piekļuve labākajiem un populārākajiem šī zīmola produktiem. Šāds statuss ir tikai dažiem desmitiem veikalu visā pasaulē.

Zīmolu sarakstā, ar kuriem sadarbojamies, ir Berlin 032c un Misbhv no Varšavas — tie atrodas ielu apģērbu un premium klases krustojumā. Pievērsiet tiem uzmanību — tagad tie ir visu pasaules vadošo mediju un “A klases” slavenību uzmanības centrā.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
Stüssy
itkkit.com
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
New Balance
itkkit.com
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
Misbhv
itkkit.com

Salomon sporta apavi ir viens no jaunākajiem mūsu zīmolu saraksta papildinājumiem. Berlīnē, Milānā, Amsterdamā, Stokholmā un Londonā tos vienkārši dievina. Priecājamies, ka izdevās pievienot Rīgu un Viļņu šim sarakstam.

Ja ir runa par mūsu personīgajām simpātijām, tad mums ir īpašas jūtas pret zīmoliem, kas auguši un attīstījušies kopā ar mums jau no paša sākuma. To vidū, piemēram, Parīzes zīmols Drôle de Monsieur ar slaveno saukli “Not From Paris Madame”.

Mēs arī mīlam Indonēzijas Devá States, kas šobrīd uzbrūk visu veidu “uzmanības vērtajiem jaunajiem zīmoliem”.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
Salomon
itkkit.com
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
Drôle de Monsieur
itkkit.com
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
Devá States
itkkit.com

Tikmēr ar Amsterdamas skeita kopienu Pop Trading Company, kuras produkti tiek prezentēti pasaules labākajās platformās, tostarp Mr. Porter un Dover Street Market, mēs pat veicām ekskluzīvu interviju.

Mēs bijām viens no pirmajiem veikaliem pasaulē, kas ieviesa Polar Skate Co., kas tagad ir atzīts bestsellers. Tāpat arī var stādīt priekšā Wasted Paris, Heaven Can Wait, Unknown London, kas šobrīd rada īstu modes revolūciju savos reģionos.

Atsevišķu vietu šajā reitingā ieņem zīmoli, kurus atbalsta mūsu ilggadējie draugi. Starp tiem Norse Projects un Dancer no Kopenhāgenas, ar kuriem mēs strādājam un patiesi draudzējamies kopš to dibināšanas brīža.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itkkit.com

No personīgajiem šīs sezonas favorītiem izcelsim Heresy — vēl vienu Londonas pārstāvi mūsu izlasē, kas savu aizraušanos ar britu tautas vēsturi un folkloru pārvērta par apģērbu zīmolu. Mūsu gaumei ārkārtīgi interesanta un neparasta kombinācija.

Protams, ar to mūsu meklējumi nebeidzas — esam jau sagatavojuši patīkamus pārsteigumus SS’24 sezonai.

Jūs esat pārstāvēti ne tikai Rīgā, un pat ne tikai Latvijā. Interesanti, ar ko atšķiras klientu mentalitāte šeit no tiem, kas atrodas Viļņā, Tallinā, Parīzē?

Lielos vilcienos, mūsdienu pasaulē pircēji vēlas vienu un to pašu kā Rīgā, tā Ņujorkā. Gan no produkta, pieredzes, pirkuma emociju viedokļa, gan vadoties pēc pakalpojuma viedokļa. 

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
intheblog.itkkit.com

No otras puses, katram tirgum, pilsētai, valstij ir savas īpatnības. Rīga šajā gadījumā nav izņēmums. Svarīgi piebilst, ka pat starp Latviju un kaimiņvalsti Lietuvu pastāv būtiska atšķirība pircēju mentalitātē un patērētāju paradumos.

Mēs atvērām itk veikalu Viļņā — un vēl šodien turpinām iepazīties ar auditoriju. Mēs sekojam un analizējam, kas izraisa vietējās sabiedrības interesi, kā tieši notiek pirkšanas process.

No galvenajiem novērojumiem: Viļņas iedzīvotāji ir aktīvāki un emocionālāki, savā ziņā pat impulsīvāki, pieņemot lēmumu par pirkumu, salīdzinājumā ar Rīgu. Latvijā patēriņš ir vieglāk mērāms un plānojams. Apzināti, ja tā var teikt. Un, piemēram, Lietuvā lielāka interese ir par zīmoliem no Lielbritānijas, bet Latvijā — par zīmoliem no Skandināvijas un vietējiem zīmoliem, un ražošanu. Lietuva ir arī daudz aktīvāka attiecībā uz iepirkšanos tiešsaistē.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
instagram.com/itk_store

Un tomēr ir viena svarīga nianse, ja runājam par mentalitātes īpatnībām. Praksē, ja jūs sākat savu biznesu, nav jēgas mēģināt pielāgoties atsevišķām patēriņa īpatnībām. Kāpēc?

Visticamāk, tās izveidojās tikai tāpēc, ka neviens iepriekš nebija sniedzis cilvēkiem citu, alternatīvu pieredzi. Ja jūs interesē jūsu bizness, tad noteikti būs cilvēki, kas uztvers jūsu signālus un noskaņojumu — un pievienosies jums.

Mūsdienās zīmola noskaņa un vērtības tiek caurmērā tulkotas caur saturu. Tas izpelnās īpašu uzmanību no jums. Kāds ir noslēpums?

Mums bieži saka, ka mūsu saturs mājas lapā, blogā un sociālajos tīklos ir lielisks. Bet nav noslēpums — mēs vienkārši patiesi aizraujamies un izdzīvojam savu darbu.

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām

Atklāti runājot, mēs nekad neesam uztvēruši savu nodarbošanos kā darbu. Tā ir mūsu patiesa aizraušanās, kas gadu gaitā ir pārvērtusies par profesionālas un pastāvīgas darbības veidu. Tieši no tā rodas idejas. Mūs iedvesmo produkts, dzīve un cilvēki mums apkārt, tāpēc bieži vien mūsu satura vai kopīgo projektu varoņi ir īsti pilsētas iedzīvotāji vai mūsu veikala klienti. Mums ir svarīgi būt godīgiem pret sevi un cilvēkiem, kas piepilda mūsu pasauli.

Un nedaudz vairāk par saturu: vai plānojat atgriezties YouTube? Mēs to ļoti gaidām, bija lieliski.

Jā, ir tāda vēlme — šobrīd mēs par to domājam. Mēs vēlamies ietvert ne tikai jaunumus par veikalu, bet arī plašāku tēmu loku. Padarīt šo platformu drusciņ saprotamāku un interesantāku plašākai auditorijai. Paskatīsimies, kas notiks.Jebkurā gadījumā, apskati jaunākās ziņas,kas pieejamas itk 🙂

Nobeigumā: kas notiks tālāk, kādi ir jūsu plāni?

Atklāti runājot, ir gandrīz neiespējami izveidot reālistisku plānu ar tik daudz mainīgajiem apstākļiem, kādi ir šodien. Vismaz visa nozare pēc pandēmijas joprojām ir pārdomās.

Pieņemsim, ka tuvākajā laikā mēs gaidām trešā itk veikala parādīšanos jaunā pilsētā.

Un mēs arī paziņosim par kādu pasākumu, pie kura mēs šobrīd strādājam: 2. decembrī, itk veikalā Viļņā, mēs veidosim Pop-Up veikalu kopā ar Unknown London zīmola puišiem. Visa diena ar mūziku, tieša komunikācija ar Londonas zīmola dibinātājiem un ekskluzīvs produkts. Un tad tas viss pārvērtīsies par nakts programmu vienā no Lietuvas galvaspilsētas klubiem. Jūs varat mūs abonēt, lai nepalaistu garām svarīgus paziņojumus.

Kā mēs sakām: Stay tuned! Stay in the know!

itk: kas kopīgs dzīvesstilam, radošumam un botām
Autors: editor nbhd
Datums: 14.11.23
Pasākumi