
Projekts sākās ar personisku sapni. Marinas Volkovas vīrs – aizrautīgs makšķernieks –vienmēr bija vēlējies mājiņu pie ezera. Pandēmijas laikā laulātais pāris atrada septiņus hektārus lielu zemes gabalu ezera malā netālu no Rīgas un nolēma uzbūvēt tur māju. Drīz tapa skaidrs, ka šai vietā varētu atpūsties vēl citi. Tā uz tā paša zemes gabala tika uzbūvēti pieci viesu namiņi.
Pakāpeniski projekts sāka paplašināties: kompleksam tika pievienota liela ēka ar peldbaseinu un saunu, kā arī restorāns, kur baudīt brokastis un vakariņas. Pašlaik saimnieki būvē vēl vienu restorānu ar 300 vietām un ir nosprauduši ambiciozu mērķi – pieteikties Michelin zaļajai zvaigznei. Lai nodomu īstenotu, ir plānots celt pašiem savu siltumnīcu un ierīkot dārzu, kur audzēt produktus virtuvei. Tuvākajos plānos ir arī guļbaļķu pirts ar atsevišķām tvaika kabīnēm un viesu nams ar 30 istabām.


Marina, vai nebija bail uzņemties tik liela mēroga projektu?
Mums ar vīru jau bija pieredze sarežģītu projektu īstenošanā. Viņš ir cilvēks, kurš, ja uzņemas kādu projektu, tad notic tam līdz galam, – nav jau arī jēgas sākt, ja māc šaubas. Piemēram, Bali mums ir veseli trīs restorāni. Kad tos atvērām, mēs neko nezinājām par restorānu biznesu, mums vienkārši patika ideja. Tagad visi trīs restorāni ir ļoti veiksmīgi, un mēs turpinām attīstīties viesmīlības nozarē.
Tātad jums jau ir pieredze uzņēmējdarbībā? Vai jums Rīgā ir vēl kāds projekts?
Jā, mums vienmēr ir bijis plašs interešu loks. Man pilsētā ir sava jogas studija, ko uzskatu drīzāk par vaļasprieku, ne tradicionālu biznesu. Es esmu jogas pasniedzēja un kādreiz dejoju pie stieņa, tāpēc nolēmu apvienot abas šīs aktivitātes vienā. Man patīk veidot kopienu ap studiju, tāpēc mēs rīkojam, piemēram, retrītus Bali.
Manam vīram Rīgā pieder mārketinga aģentūra. Sagadīšanās pēc tieši no turienes mēs ieguvām nosaukumu šim projektam – viens no populārākajiem aģentūras pakalpojumiem ir SEO. Varbūt vaicāsiet, kāpēc viņš nepalika mārketingā, bet cilvēku emocijas var tvert tikai bezsaistē, tikai reālajā pasaulē var sajust prieku, kādu esi cilvēkiem radījis. Pasaulē, kur viss notiek tiešsaistē, reakcija “dzīvajā” ir īpaši vērtīga.



Kas atšķir SeoVillage no citiem līdzīgiem projektiem?
Vispirms jau šurp var braukt ar visu ģimeni, arī ar mājas mīluļiem. Te nav kempings, kur var ātri sagarlaikoties, – pie mums var atrast nodarbošanos jebkurā gadalaikā. Viesi var doties makšķerēt (nesen kādam izdevās noķert līdaku), vakariņot restorānā, iet pirtī vai vienkārši baudīt klusumu un dabu. Drīz ierīkosim arī pastaigu takas ar skulptūrām, ko esam atveduši no Bali.
Vēl viens īpašs elements ir katra viesu namiņa autentiskais dizains. Tos mēs būvējām vispirms sev pašiem, pievēršot uzmanību katrai detaļai, no virtuves iekārtojuma un traukiem līdz tekstilam un interjera priekšmetiem. Namiņi ir nosaukti to vietu vārdā, kur mums ir īpaši paticis dzīvot un atpūsties – “Bali”, “Kipra”, “Maldīvas”, “Portofino” un “Latvija”. Tas atspoguļojas arī interjerā. Piemēram, “Bali” namiņā ir vietējo mākslinieku gleznas, bet “Portofino” grezno citronu koki un attēli ar citroniem.
Lai labāk iztēlotos – lūdzu, pastāsti, kāda ir tipiska diena jūsu kompleksā.
Kad ierodas viesi, viņi var uzreiz doties uz spa zonu, kur ir hamams, sauna un apsildāms peldbaseins. Tur viņiem pasniedz zāļu tēju un veselīgas uzkodas, lai radītu noskaņu atpūtai. Es kā uztura speciāliste mēģinu ienest projektā biohakinga elementus. Piemēram, atpūtas telpā nesen ir ieviesta sarkanās gaismas terapija, kas atslābina muskuļus un atjauno ķermeni.
Iekārtojam arī masāžas telpu, kur drīzumā būs pieejamas piecu veidu masāžas – katra no tām ir saistīta ar mūsu namiņu koncepciju. “Bali” būs tradicionālā masāža ar eļļu un dziedināšana ar skanošajām bļodām, bet masāžā “Latvija” tiks izmantoti akmeņi un vietējās vides iedvesmoti paņēmieni.
Pēc atpūtas spa viesi var baudīt vakariņas restorānā, kas ir vaļā no sešiem līdz desmitiem vakarā. Ar to parasti pilnīgi pietiek, ņemot vērā, ka reģistrācija sākas pulksten trijos un dažas stundas spa veido vieglu pāreju uz vakaru. Brokastis pasniedz no astoņiem rītā līdz divpadsmitiem dienā, bet vairums viesu nāk brokastos ap desmitiem no rīta. Pēc reģistrācijas viesi var palikt spa līdz diviem, tā paildzinot relaksāciju.
Reizēm mēs rīkojam retrītus tepat, piemēram, skaņu seansus, kuros izmantojam gongus baseinā. Dalībnieki guļ uz matračiem ūdenī un pilnībā iegremdējas skaņā. Tā ir unikāla pieredze – cik man zināms, nekur citur Latvijā neko tādu nepiedāvā.
Minējāt, ka projekts vēl daļēji top. Vai tas ietekmē viesu atpūtu?
Esam noorganizējuši procesu tā, ka viesu pieredze netiek ietekmēta. Darbi notiek tikai darba dienās, no pirmdienas līdz trešdienai, kad komplekss ir slēgts viesiem. Piedevām būvlaukums atrodas atsevišķi un nav redzams.
Kas interesants atrodams tuvākajā apkaimē?
Uz šejieni no Rīgas ved trīs ceļi, un mēs vienmēr iesakām viesiem izvēlēties gleznaināko. Tur praktiski nav satiksmes, un ceļš vijas līkumiem, ir kā radīts braukšanai. Īpaši patīkami ir braukt vasarā vai rudenī – ainava ir tik brīnum skaista, ka pagājušajā gadā pat nespēju valdīt asaras.
Mūsu īpašumā ir ezers ar pontonu laipām makšķerēšanai, kā arī mākslīgs dīķis. Netālu ir biezs mežs ar takām, kur var stundām pastaigāties, lasīt ogas un sēnes un pilnībā atslēgties no pilsētas rosības.


Ja būtu pavisam īsi jāpastāsta mūsu lasītājiem par SeoVillage, ko jūs vēlētos pateikt?
Pats galvenais – visi mūsu projekti ir radīti cilvēkiem. Uzņēmums un peļņa ir svarīgi, tomēr pats būtiskākais mums ir redzēt savu viesu prieku, dzirdēt pateicības vārdus un apzināties, ka esam radījuši kaut ko tādu, kas iepriecina citus. Viesu reakcija un emocijas dod mums enerģiju un iedvesmo jauniem projektiem.
