menu

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

2008. gadā topošie laulātie Deniss un Olga Grigorenko radīja Pranamat – zīmolu, kas ražo masāžas komplektus lietošanai mājās. Sākotnēji nelielais Latvijas uzņēmums pakāpeniski ir ieguvis atpazīstamību visa pasaulē – šobrīd masāžas komplektus iegādājas pircēji vairāk nekā divdesmit valstīs. Olga izstāstīja Neighborhood, kā radās ideja par viņu produktu, kāds ir masāžas paklājiņu kvalitātes noslēpums un kāpēc Pranamat tapa un joprojām tiek ražots Latvijā.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Olga, aiz talantīga zīmola bieži ir dziļš stāsts – vai vari mums izstāstīt jūsējo?

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Jautājot, kā Pranamat radās, daudzi gaida, ka dzirdēs skaistu pasaku. Īstenībā mūsu stāsts ir pavisam vienkāršs, bet patiess.

Ideja dzima 2008. gadā, globālās finanšu krīzes laikā. Mēs ar topošo vīru Denisu Grigorenko tolaik strādājām banku nozarē un gatavojāmies kāzām. Abi jutām, ka vēlamies pamest finanšu sektoru, kas piedzīvoja lielas grūtības, un radīt kaut ko patiesi tuvu cilvēkam.

Reiz Deniss ar draugiem apspriedās, kāds produkts varētu patiešām palīdzēt cilvēkiem rūpēties par savu veselību, un tā radās ideja par masāžas aplikatoru. Mūsu vecmāmiņām tādi bija, bet tie bija veidoti no pavisam primitīviem “durstīgiem” materiāliem. Mums šķita – ja izveidosim kvalitatīvu, skaistu un videi draudzīgu produktu, tam vajadzētu kļūt pieprasītam un dot cilvēkiem labumu.

Man šķiet, ka būtisku lomu nospēlēja arī Denisa pagātne un viņa sirsnīgās attiecības ar vecmāmiņu. Viņa atmiņas deva idejai vēl dziļāku nozīmi.

Pirmos trīs gadus Pranamat bija ļoti nerentabls bizness. Kas jums palīdzēja nemest visu pie malas? Trīs gadi ir pietiekami ilgs laiks, lai jauns ģimenes uzņēmums jau sāktu izjust vilšanos.

Sākumā mēs ar Denisu bijām tikai investori. Bet pēc pāris gadiem, kad uzņēmums jau bija uz bankrota sliekšņa, mēs to pārņēmām pilnībā. Būtībā nebija izvēles – viss bija jāpārtaisa un jāpārdomā, jāsāk no nulles.

Viens no svarīgākajiem lēmumiem bija pārcelt biznesu tiešsaistē. Bez šī soļa mēs nebūtu varējuši neko turpināt.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Es mēdzu jokot, ka izšķirīgajos brīžos mūs izglāba jaunība un stūrgalvība – mums bija daudz enerģijas, gara izturības un paradums nepadoties. Un, protams, bija žēl padoties: mums bija ļoti labs produkts. Arī komanda mūs ļoti atbalstīja. Toreiz uzņēmums bija pavisam mazs – tikai kādi desmit cilvēki –, bet visi ticēja, ka mums izdosies.

Šobrīd Pranamat ir jau divas komandas – pārdošanas un mārketinga –, un kopā mūsu ir apmēram sešdesmit.

Saka, ka viss noslēpums – brīnumainais, veselību uzlabojošais efekts – esot lotosos. Kā jūs tos izdomājāt? 

Lotoss – galvenais masāžas elements – tapa ilgi. Sākotnēji lotosa forma mūs savaldzināja šī zieda simboliskās nozīmes dēļ – lotoss ir šķīstības, spēka un pārmaiņu simbols, kas rodas, pārvarot grūtības. Mēs strādājām pie šīs formas visu pirmo gadu, un kopš tā laika nekas nav mainījies. Lotoss ir kļuvis par mūsu vizītkarti, par mūsu produkta DNS.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē
Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē
Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

“Tehniski” lotoss, kā jebkurš “bērns”, dzima mokās – bet svētīgās mokās. Mums bija jāatrod piemērotākais plastmasas materiāls, jādomā par formu, jāpielāgo ergonomikai un ražošanai. Mēs pat atsevišķi pētījām, cik asām ir jābūt ziedlapiņām. To darījām kopā ar Rīgas Tehnisko universitāti (RTU) atsevišķā projektā.

Tā kā Pranamat palīdz galvenokārt cilvēkiem ar muguras problēmām, mēs veicām klīniskos pētījumus, lai apstiprinātu, ka produkts patiešām uzlabo cilvēka pašsajūtu. Mūsu produkts pat ieguva medicīniska palīglīdzekļa statusu. Bet vēlāk sapratām, ka Pranamat nav tikai stāsts par muguru, bet par daudz ko vairāk.

Par ko tas ir? Vai drīzāk – par ko vēl, izņemot muguras veselību?

Pranamat galvenokārt palīdz ne tik daudz mugurai, bet pašsajūtai kopumā, tas ir reāls dzīves kvalitātes uzlabojums. Tas attiecas arī uz mentālo veselību – paklājiņš palīdz atbrīvoties no stresa, restartēties. Pēc tā lietošanas miegs kļūst ciešāks, organisms labāk atjaunojas, un kopumā pašsajūta kļūst labāka.

Mēs bieži saņemam tādas atsauksmes kā: “Ar paklājiņu man ir vairāk laika sev. Apstāties, ieklausīties sevī, parūpēties par savu stāvokli.” Un tas droši vien ir daudz svarīgāk par atbrīvošanos no muguras sāpēm.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē
Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Jūsu ražotne atrodas Rīgā. Jūs varējāt izvēlēties lētāku variantu, piemēram, pārcelt to uz Ķīnu? Kāpēc palikāt šeit?

Kad pie mums nāk jauni darbinieki, viņi bieži brīnās: “Vai jums tiešām ražotne atrodas Rīgā?” Eiropā tas ir gandrīz neiedomājami. Daudzi uzskata, ka mēs pasūtām visu no Ķīnas, kā daudzi citi zīmoli. Bet mēs lepojamies ar to, ka ražoja visu paši, ar pašu rokām un pašu tehnoloģijām. Un viss tiek organizēts videi draudzīgi.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē
Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Visu, kas ir saistīts ar mūsu produktu, darām paši. Godīgi sakot, Ķīna nevar garantēt ne tuvu ne tādu pašu kvalitāti. Pirms pieciem gadiem mums bija zīmīga pieredze – kāds Ķīnas uzņēmums atrakstīja, ka varot atdarināt mūsu produktu. Piedevām viņi pat reģistrēja patentu mūsu masāžas elementam, “lotosam”. Mums izdevās aizstāvēt savas tiesības un atgūt patentu. Bet, kad pienāca viņu paraugs, kļuva skaidrs, ka tas nepavisam nav tas, ko ražojam mēs.

Vai jūs uzreiz mērķējāt uz starptautisko tirgu? Kā izdevās panākt, ka Pranamat no Latvijas rada globāla zīmola iespaidu?

Mēs jau no paša sākuma gribējām radīt produktu globālajam tirgum, bet tai pašā laikā mums ir svarīgi pateikt, ka esam no Latvijas. Pirms dažiem gadiem sapratām, ka daudzi Latvijā zina, kas ir Pranamat, bet nezina, ka to tas ir radīts tepat. To sapratuši, mēs sākām vairāk runāt par sava zīmola izcelsmi un uzsvērt savas saknes.

Tas, ka Pranamat uztver kā globālu zīmolu, lielā mērā ir mūsu spēcīgās tiešsaistes stratēģijas nopelns. Un tā ir pilnībā mana vīra iniciatīva. Viņš jau no paša sākuma sacīja – svarīgi ir ne tikai “būt tiešsaistē”, kā to dara tūkstošiem uzņēmumu, bet veidot tīkla zīmolu, kas dzīvo tiešsaistē kā ekosistēma. Tā ir pilnīgi citāda pieeja.

Deniss vienmēr ir uzskatījis, ka jebkuram biznesam ir jābūt mērogojamam. Nepietiek atvērt vienu veikalu vai kafejnīcu, lai pasaulē patiešām kaut kas būtu mainīts. Un man ir ļoti paveicies ar partneri. Viņš ir vizionārs, kurš domā kā par biznesu, tā par cilvēkiem.

Bet dažādos tirgos taču nav iespējams reklamēties vienādi. Kā jūs tiekat galā ar lokalizācijas jautājumu?

Jā, tirgi ir ļoti dažādi. Pat Eiropā katrai valstij ir savs raksturs. Piemēram, Francija ir pavisam citādāka nekā Čehija. Mēs visur runājam par to pašu produktu, bet darām to dažādos veidos. Piemēram, Čehijā mums ir cilvēks, kurš intuitīvi saprot, kā uzrunāt auditoriju viņu valodā – gan burtiski, gan kultūras nozīmē. Tas ir ļoti svarīgi.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Bet ar Ameriku ir daudz sarežģītāk. Tas ir milzīgs tirgus – 300 miljoni cilvēku –, bet mēs vēl nevaram to apgūt. Vienkārši tāpēc, ka līdz galam nesaprotam, kā dzīvo vidējā amerikāņu sieviete. Lai kā mēs censtos, ir grūti iejusties viņas ādā. Mums vienkārši ir citādāka realitāte, citādāka uztvere. Tāpēc domāju, ka mums vēl ir jāapgūst Amerikas tirgus nianses!

Mēs zinām, ka Pranamat ne tikai aktīvi runā par pašaprūpi, bet arī piedalās sociālās iniciatīvās. Vai varētu mums par tām pastāstīt?

Mēs patiešām pievēršam lielu uzmanību sociālajai atbildībai. Piemēram, 2022. gadā mēs atbalstījām Itālijas fonda La Casa di Matteo labdarības izsoli, ziedojot īpaši radītus produktus. Visi ieņēmumi tika novirzīti palīdzībai tiem, kuriem tas visvairāk nepieciešams.

Vēl viena svarīga iniciatīva mums ir dalība Krūts vēža izpratnes kampaņā. Publicējām ierakstu Instagram, uzsverot agrīnas diagnostikas nozīmi un sabiedrības atbalsta nepieciešamību.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Vai jūs piedalāties līdzīgos projektos Latvijā?

Vietējo projektu jomā mēs kopš 2020. gada sadarbojamies ar Valsts asinsdonoru centru. Mūsu kopīgā kampaņa 2022. gadā palīdzēja piesaistīt 2315 donorus. Papildus finansiālam atbalstam mēs aktīvi iesaistām šajā procesā arī darbiniekus.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Tāpat 2022. gadā atbalstījām Paralimpiskās komitejas aktivitātes, piedalījāmies Stirnu buka maratonā un ziedojām masāžas komplektus pansionātam Šauļos, kur fizioterapeiti tos izmanto senioru motorikas prasmju trenēšanai.

Mums tās nav vienreizējas akcijas, bet daļa no sistemātiskas pieejas. Mēs uzskatām, ka zīmolam ir un jābūt iespējai ar savām spējām dot ieguldījumu sociālo jautājumu risināšanā.

Vai ir kādi padomi, kā rūpēties par sevi un savu veselību, dzīvojot pilsētas ritmā?

Es domāju, ka pilsētā ir īpaši svarīgi rast klusuma brīžus – dot sev laiku un telpu, kur vienkārši būt, neskrienot un neko nedomājot. Man pašai Pranamat ir kļuvis par instrumentu, ar kuru to panākt.

Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē
Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē
Pranamat – stāsts par Latvijas zīmolu, kas uzlabojis tūkstošiem cilvēku dzīvi visā pasaulē

Un tiem, kuriem jau ir Pranamat un kuri to lieto, piemēram, lai atslābinātos vai mazinātu sāpes, es ieteiktu mēģināt spert nākamo soli: neņemt līdzi telefonu, nelasīt, guļot uz paklājiņa. Vienkārši ļaut sev apstāties. Varbūt meditēt. Vai vienkārši gulēt klusumā. Šādas pauzes ir īpaši vērtīgas tiem, kuri dzīvo pilsētas ritmā. Tieši tajās atgriežas sevis izjūta.

Autors: editor nbhd
Datums: 18.08.25

Informējam, ka šajā mājaslapā izmantotie attēli ir iegūti no publiski pieejamiem un atklātiem avotiem, tostarp sociālajiem tīkliem (piemēram, Facebook, Instagram), un ir izmantoti godprātīgi un labā ticībā, ievērojot piemērojamos autortiesību principus, tostarp godprātīgas izmantošanas (fair use) un labas ticības principus, un tikai informatīviem un izglītojošiem nolūkiem. Mēs apzinamies un respektējam autortiesību aizsardzību, tādējādi, ja persona uzskata, ka kāds no izmantotajiem attēliem pārkāpj viņas autortiesības, aicinām nekavējoties sazināties ar mums pa e-pastu: hello@neighborhood.lv, lai konstruktīva dialoga ceļā situāciju atrisinātu.

Pasākumi