
Etide
Cena: no EUR 14 par roku krēmu līdz EUR 22.5 par roku un ķermeņa losjonu.
Mēs ticam, ka daudzi risinājumi mūsu veselībai un skaistumam ir atrodami dabā. Pētām, kā saudzīgi un gudri no tās paņemt visu to labāko!
“Etide” tic, ka smaržas, gan uzmundrinošas un piesātinātas, gan dziļas un dūmakainas — ir kā dabas saruna ar mums un mūsu emocijām, sava veida “flirtēšana” ar mūsu noskaņojumu. Tieši tāpēc zīmola kopjošās kosmētikas līdzekļu ražošanā tiek izmantotas augstas kvalitātes ēteriskās eļļas. To maigie aromāti būs jūtami vēl ilgi pēc lietošanas. Mēs pārbaudījām.
Taču “Etide” priekšrocības nebeidzas ar aromātiem: produkcijas sastāvā ir ducis dabīgu bioaktīvu vielu, starp kurām simtprocentīgi ir dabīgais mitrinātājs pentavitīns, kā arī Sacha inchi — Omega 3 un Omega 6 avots, kas uzlabo ādas faktūru un aizsargbarjeru.
Koncentrējoties uz rūpēm par dabas resursiem, “Etide” piedāvā pārstrādājamus iepakojumus, kā arī atkārtotas uzpildes versijas saviem populārākajiem produktiem.

Madara
Cena: no EUR 7.95 par mitrinošu želeju līdz EUR 59.95 par sejas eļļu
“Madara” piedāvājumā visam jābūt drošam, dabiskam, skaistam un uz nākotni orientētam!
Bērnībā Lote Tisenkopfa-Itnere, zīmola “Madara” dibinātāja un līdzīpašniece, sapņoja savu dzīvi saistīt vai nu ar ražošanu, vai militāro dienestu. Viņa vienmēr jutusi vēlmi cīnīties ar netaisnību, taču ar laiku sapratusi, ka sava jūtīguma dēļ militārā karjera — tas nav viņas ceļš. Toties sapnis par ražošanu piepildījies: Lote nodibināja pati savu kosmētikas zīmolu, kura misija ir dabas aizsardzība un atbildīga attieksme pret vidi.


“Pat šodien, 21. gadsimtā, daba mums dod visu nepieciešamo. Ārstu modrā skatiena pavadībā un zinātnisko laboratoriju spožajā gaismā senās leģendas atdzimst mūsdienu dabiskajā kosmētikā, kas patiešām darbojas.”
Darba un laboratorisko izmeklējumu gadi devuši savus augļus: “Madara” ir zināma kā viens no atpazīstamākajiem dabiskās kosmētikas zīmoliem Ziemeļeiropā. Bioaktīvās sastāvdaļas sastāvos — no bērzu sulas līdz ziemeļaugu cilmes šūnām — dziļi baro ādu un veicina tās ilgtermiņa atjaunošanos un nostiprināšanos.
Viena no galvenajām niansēm, kas zīmolu Madara atšķir no konkurentiem, — ir neiedomājamais toņu daudzums dekoratīvās kosmētikas klāstā. Madara ir pierādījusi, ka radīt mirdzošus hailaiterus, izteiksmīgus spīdumus un šķidras metālisku toņu ēnas, izmantojot tikai dabiskus pigmentus, — ir iespējams.
Lai piemeklētu kosmētikas līdzekli, kas vislabāk derēs tieši jūsu ādai, piedāvājam veikt īsu testu zīmola mājaslapā.
Silmachy
Cena: no EUR 5.7 par lūpu balzamu līdz EUR 19.85 par sejas mitrinātāju

Zināšanas, patiesums un vēlme glābt pasauli no plastmasas kalniem.
“Esmu izlasījusi pētījumus par mikroplastmasu, kas nu jau atrodama pat mātes pienā un asinīs. Lai gan mikroplastmasas ilgtermiņa ietekme uz veselību vēl līdz galam nav izpētīta, nolēmu, ka mūsu ģimenes biznesā vēlamies līdz minimumam samazināt plastmasas iepakojuma lietošanu.” Tā 2015. gadā radās ģimenes kosmētikas zīmols “Silmachy”, kas nodarbojas ar dabīgo kosmētikas līdzekļu ražošanu cietās formās (bez ūdens satura); tie visi savukārt ir iepakoti vai nu ekoloģiskā un mājas kompostēšanai derīgā FSC sertificētā kartonā, vai viegli pārstrādājamā stiklā un alumīnijā. Nekādas plastmasas.
“Silmachy” tic, ka rūpes par vidi var iet roku rokā ar rūpēm par sevi, tāpēc paši zīmola produkti nesatur silikonus, parabēnus, SLS, sintētiskās krāsvielas un smaržas. Tieši tāpēc sastāvos nav silikonu, parabēnu, SLS, sintētisko aromatizētāju un krāsvielu.
Trīs prestižas godalgas— European Natural Beauty Awards, Free From Skincare Awards, Baltic E-Commerce Star — apliecina zīmola uzticību ekoloģiskiem un ētiskiem standartiem.
Mūsdienās “Silmachy” savu produkciju eksportē jau uz 15 valstīm.
UOGA UOGA
Cena: no EUR 10 par roku krēmu līdz EUR 35 par minerālo tonālo krēmu
Dabīgam jābūt dabīgam.
Lietuviešu zīmols “Uoga Uoga”, kurš piedāvā kopjošo un minerāldekoratīvo kosmētiku, tika radīts 2010. gadā — ilgi pirms tam, kad dabiskums kļuva par modi. Tā dibinātāja Ļena Sokolovska jau no paša sākuma apšaubīja industrijas caurspīdīgumu: pēc viņas teiktā, tirgū joprojām ir pārāk daudz “tīras” kosmētikas, kas patiesībā tāda nav. “Uoga Uoga” tika izveidota, lai to mainītu.
Zīmola filozofija ir vienkārša: dabiskajam jābūt efektīvam. Tieši šaubas par iedarbīgumu bieži vien liek patērētājiem izvēlēties sintētiskos līdzekļus, un “Uoga Uoga” tiecas sagraut šo stereotipu — pierādot, ka kosmētika, kuras pamatā ir dabas komponenti, var būt gan droša, gan rezultatīva.
Dabīgā kosmētika sen vairs nav tikai gurķu šķēlītes uz acīm. Mūsdienās tā sevī apvieno dabu un zinātni. Tomēr daudzi ražotāji joprojām izmanto sintētiskās sastāvdaļas, cenšoties samazināt pašizmaksu, lai gan viņi pilnīgi mierīgi var atrast efektīvas dabiskas alternatīvas.
“Uoga Uoga” produkcija — ir pierādījums tam, ka dabīgais var būt iedarbīgi aktīvs. Sastāvos tiek izmantoti fotosterīni, beta glikāni, ziedskābes un citi dabiskas izcelsmes komponenti, kas efektivitātes ziņā ir salīdzināmi ar sintētiskiem un turklāt ir droši cilvēkam un videi.


Kopš 2023. gada 1% no zīmola ieņēmumiem Lietuvas tirgū tiek novirzīts organizācijas “Pagalbos Moterims Linija” darbības atbalstam, sniedzot emocionālu atbalstu sievietēm.
Estere
Cena: no EUR 3.4 par vannas bumbiņu līdz EUR 9.5 par sauso gaisa kondicionieri.

Mēs vēlamies izveidot sabiedrību, kurā dabai draudzīgi produkti ir ikdienas izvēle un galvenais standarts.
Izlijis šampūns ceļojumu somā ir situācija, kas daudziem pazīstama. Tieši ar šo nepatīkamo epizodi sākās zīmola “Estere” vēsture. Tā veidotāji nolēmuši: sevis kopšana var būt ērta, ekoloģiska un droša. Tā radās zīmols, kurā visi līdzekļi — sākot no šampūniem līdz pat dezodorantiem — tiek ražoti cietā formā.
Mūsdienās “Estere” — ir viens no vadošajiem Latvijas dabīgās kosmētikas zīmoliem, kas orientējas uz rūpēm par veselību un vidi. Zīmols neizmanto dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļas, un produktus uz dzīvniekiem netestē.
Estere produkciju var iegādāties gan ar iepakojumu, gan bez tā. Iepakoto produktu var nopirkt tiešsaistē un arī vienā no zīmola partneru veikaliem, bet šeit var nākt iepirkties ar savu taru un saņemt to pašu produktu tikai bez iepakojuma (bonuss – tas būs vēl arī lētāks).
Gusto
Cena: no EUR 4.2 par lūpu balzamu līdz EUR 18.15 par sejas serumu
Tu — esi dabas dāvana, un dabā ir tas, kas Tev patiesi ir nepieciešams.
Veselīgs un ekoloģisks dzīvesveids — tieši šī kopējā vērtība savulaik apvienoja “Gusto” zīmola līdzdibinātājas Līgu un Andru. Kopš tā laika šī vērtība arī ir palikusi zīmola filozofijas centrā.
“Gusto” produkti tiek radīti, par pamatu ņemot dabīgas sastāvdaļas, nelielās partijās — ne vairāk kā 100 vienības ciklā. Sastāvos neatradīsiet parabēnus vai fenoksietanolu. Formulu pamatā ir dažādas eļļas: sākot no vietējām, piemēram, bišu vaska, līdz eksotiskām — tādām kā kakao eļļa vai inka inči.
Cilvēkiem, kas ir jutīgi pret aromātiem vai nepanes parfīmus, varētu īpaši patikt viens no zīmola ievērojamākajiem produktiem — sausās smaržas uz vaska un ēterisko eļļu bāzes.

Vegan Fox
Cena: no EUR 5.4 par dušas želeju līdz EUR22.5 par sejas masku
Es gribu, lai cilvēks atrod savu produktu
“Viss sākās ar vienkāršu jautājumu — kāda kosmētika tiešām ir vegāna? Draugi jautāja, ko vērts pirkt un ko — ne. Apnicis pētīt kosmētikas līdzekļu sastāvus, tika pieņemts lēmums izveidot savu, acīmredzami vegānu, kosmētikas zīmolu.” “Vegan Fox” dibinātāja Maija ir pārliecināta, ka kosmētikas izvēle ir viens no veidiem, kā parādīt mūsu attieksmi pret to, kas mūs patiesi satrauc.


Mūsdienās “Vegan Fox” apvieno cilvēkus, kuriem rūpes par dzīvniekiem un dabu ir neapšaubāma vērtība. Neviens zīmola produkts, ieskaitot izejvielas tā ražošanai, nesatur dzīvnieku izcelsmes komponentus un netiek testēts uz dzīvniekiem. Zīmols izvairās arī no parabēnu un PEG izmantošanas, iepako produkciju pārstrādājamos materiālos un daļu peļņas novirza iniciatīvu atbalstam, kas saistītas ar dzīvnieku dzīves apstākļu uzlabošanu un vides aizsardzību.