Lai saprastu, kas ir stāsta galvenie varoņi, paskaidrojiet, kāda ir jūsu loma šajā projektā un kas ir tā dibinātāji?
Arvis Zēmanis, “Burzma“ Mārketinga un Pasākumu Vadītājs:
Es pievienojos projektam, kad Burzma bija pašā pirmsākuma stadijā. Mani uzaicināja arhitektūras un interjera dizaina uzņēmums Kirson Design Group un dibinātāji – Latvijas nekustamo īpašumu attīstītājs CBRE Baltics, Baltic Horizon un Galerija Centrs -, lai palīdzētu ar ideju. Šajā posmā bija svarīgi saprast, kas Burzma īsti būs, kas būs mūsu viesi un kā viņi šajā telpā jutīsies. Mans uzdevums bija izveidot zīmola un pasākumu stratēģiju, lai tiktu galā ar šīm bažām.
Burzma pastāv tikai desmit mēnešus, bet šķiet, ka visi par to jau zina. Vai jūs kādreiz šaubījāties, ka pārtikas halles formāts Rīgā iedzīvosies?
Gan veidotājiem, gan KDG komandai nekad nebija šaubu. Nebija, uz ko balstīt šo hipotēzi: šāda formāta pārtikas halles Rīgā vēl nekad nav bijusi. Viena līdzīga vieta ir Tallinā un otra Viļņā. Mums šķita, ka ir acīmredzama veiksmes recepte: vecpilsēta, foršs skats, daudz cilvēku, kuriem patīk šeit pastaigāties, un daudz restorānu vienuviet.
Taču bija arī tādi, kuri mums neticēja. Viņi teica: “Ja jūs atrastos pirmajā stāvā, varbūt, bet ne jau ceturtajā stāvā! Cilvēki negribēs pie Jums augšā vilkties”. Mēs domājām citādi – ja būtu pirmais stāvs, tad tā būtu parasta caurstaigātuve, nevis Burzma.
Ko tieši nozīmē burzma?
Latviešu valodā tā raksturo sajūtu, kas rodas, kad ir daudz darāmā un cilvēku. Tā ir laba sajūta: to mēs izjūtam, piemēram, kad esam mūzikas festivālā vai pērkam dāvanas mīļotajiem pārbildītā tirdzniecības centrā.
Kopumā tā nozīmē rosību, kopā būšanu un jautrību. Tā ir kā liela balle visiem.
Mēs rūpīgi izvēlējāmies nosaukumu, un ar mums strādāja labākais tekstu autors pilsētā. Mums bija vairāki varianti, bet mēs izvēlējāmies tieši latviešu vārdu, kas lieliski raksturo “mūs”.
Tas ir vienreizēji. Vai šī ideja par Burzma bija jau no paša sākuma; vai pa ceļam kaut kas mainījās?
Kad koncepcija tika radīta, mums visai komandai bija piekļuve milzīgam dokumentam – mēs apkopojām visu, ko vēlējāmies zināt par Burzma. Dokuments bija ar nosaukumu “The Best Food Hall Ever”. Tā bija un joprojām ir galvenā doma, līdzās tam, ko ietver nosaukums.
Neskatoties uz to, bija garš ceļš jāiet. Piemēram, vienu brīdī radās ideja telpā rīkot pavārmākslas meistarklases. Bet tad, kā jau tas mēdz notikt, tu nedaudz piezemējies, apdomā kā efektīvāk izmantot telpas, un dažas idejas nākas atmest.
Svarīgi uzsvērt, ka projekta veidotāji bija pietiekami drosmīgi, lai uzklausītu un pieņemtu visādas riskantas un drosmīgas idejas. Parasti ir diezgan grūti izveidot nopietnu B2B uzņēmumu ar tādu radošo komandu kā mūsējo. Lai gan, iespējams, tieši tas arī bija mūsu panākumu noslēpums.
Pastāstiet mums par saviem “iedzīvotājiem”. Kā tas gadijās, ka jums šodien ir šāda specifiska restorānu izvēle?
Galvenais noteikums – daudzveidība. Mums nekad nebūs divi līdzīgi restorāni. Tas nozīmē, ka nebūs divu burgeru, divu itāļu vai divu suši restorānu.
Otrais noteikums ir, ka mēs sakopojam interesantas un modernas vietas ar labām reputācijām. Tomēr, tie ne vienmēr ir jau esoši restorāni: Bao gadījumā pie mums bija viņu pirmā fiziskā atrašanās vieta, pirms tam viņi nodarbojās tikai kā ielu ēdienu līdzņemšanas vietas. Tas nav vienīgais piemērs. Mēs jau esam palīdzējuši vairākiem mūsu rezidentiem izaugt.
Vai jums bija panākumi jau no paša sākuma?
Finansiāli – viennozīmīgi jā. Jau no paša sākuma mums bija daudz, daudz apmeklētāju – bija īsta burzma! Neviens to negaidīja. Izrādās, ka latviešiem diezgan patīk ideja, ka nav viesmīļu, un viņi mūs iemīlēja vairāk nekā citas vietas tieši šīs brīvības dēļ. Vispār, skaistie vecpilsētas skati arī nekaitēja.
Runājot par panākumiem aizkulisēs, mums bija daudz grūtību tieši strauji augošās popularitātes dēļ. Restorāni tika pārsteigti un nebija pilnībā gatavi tik lielam viesu skaitam. Dažiem nācās mainīt savu stratēģiju un pielāgoties.
Mēs daudz runājam ar mūsu rezidentiem tieši par šo spēju. Burzma nepārtraukti aug un mainās. Ir ļoti svarīgi šo faktu pieņemt un attīstīties kopā.
Vai jums jau ir kāda vīzija Burzma nākotnei?
Mums ir idejas par to, ko mēs vēlētos pievienot projektam. Piemēram, lai gan pagaidām mums nav vietas jauniem restorāniem, mēs domājam par pop-up telpu izveidi. Man personīgi pietrūkst kebabi. Saldējums arī.
Papildus mēs strādājam pie pasākumiem. Piemēram, novembrī organizējām “Hot Wings Challenge” – ikviens varēja nākt un nobaudīt desmit pikantus ēdienus. Tā bija īsta “čilli ballīte”. Sekojiet līdzi mūsu mājaslapai, lai uzzinātu jaunumus, jo mēs gatavojam vēl daudz interesantu notikumu.
Mēs, protams, turēsimies pie pamatprincipiem: mums ir svarīgi, lai cilvēki ierodas skaistā vietā, labi pavada laiku un katrs atrod kaut ko sev tīkamu – lai gan mums katram ir visdažādākā gaume.