
Rīgā 2025. gada martā tika uzsākta mobilitātes punktu būvniecība pie dzelzceļa stacijām, kas ir nozīmīgs solis pilsētas infrastruktūras attīstībā un uzlabotu transporta pieejamību. Šie punkti atradīsies blakus Bolderājas, Dauderu, Sarkandaugavas, Šķirotavas, Zemitānu un Ziemeļblāzmas stacijām. Turpmāk — jau šogad plānots uzsākt vēl 9 mobilitātes punktu būvniecību, izmantojot finansējumu no Eiropas Savienības fondiem.
Kas ir mobilitātes punkti?
Mobilitātes punkti — tie ir daudzfunkcionāli transporta punkti, kur var ērti pārsēsties no viena transporta veida citā — no vilciena uz autobusu, velosipēdu, elektroskrejriteni vai koplietošanas auto. Šeit tiks uzstādītas velostāvvietas, elektroskrejriteņu uzlādes stacijas, koplietošanas auto stāvvietas un uzlabota gājēju infrastruktūra, kas palīdzēs mazināt atkarību no privātajām automašīnām.

flickr.com / rigasdome

riga.lv
Sabiedriskā transporta ērtības
Šis projekts atbilst pilsētas stratēģijai — uzlabot transporta pieejamību un attīstīt publisko telpu. Izvietojot mobilitātes punktus galveno dzelzceļa staciju tuvumā, pārvietošanās starp dzīvojamajiem rajoniem un darījumu centriem Rīgā kļūs ērtāka un efektīvāka. Projekta ietvaros paredzēta arī īslaicīgās stāvēšanas (“Kiss & Ride”) un koplietošanas stāvvietu izveide, kas pasažieriem ļaus ērti pārsēsties no viena transporta veida citā.

flickr.com / rigasdome
Būvdarbu laikā minēto staciju tuvumā paredzami pagaidu satiksmes ierobežojumi. Pilsētas dome aicina iedzīvotājus un pilsētas viesus, plānojot savas ikdienas gaitas, ņemt vērā šo informāciju. Būvniecību plānots pabeigt līdz 2026. gada maijam.
Finansējums
Investīcijas mobilitātes punktu projektā ir daļa no plašākas Rīgas transporta sistēmas modernizācijas stratēģijas, kas vērsta uz ērtības un pārvietošanās efektivitātes paaugstināšanu pilsētā. Projekta kopējās izmaksas ir 33 447 742 EUR, no tiem 27 642 762 EUR ir no ES fondiem.
Kā tas ietekmēs nekustamā īpašuma tirgu un pilsētas attīstību
Investoriem un attīstītājiem mobilitātes punktu attīstība nozīmē transporta un orientētās attīstības koncepcijas (TOD) un elastīgas mobilitātes stiprināšanu. Nekustamais īpašums blakus lielajiem transporta mezgliem tradicionāli kļūst pieprasītāks, kas padara šādus rajonus pievilcīgus gan sadzīvei, gan uzņēmējdarbībai. Tāpat projekts uzsver gājēju zonu, daudzfunkcionālo telpu un “gudrās” pilsētplānošanas nozīmīgumu.

flickr.com / rigasdome

flickr.com / rigasdome